آخرین تحولات لبنان

نمایش «تیزتک» کاری از جانبازان اعصاب و روان، هم‌زمان با هفته ملی کودک به صورت رایگان در مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به روی صحنه می‌رود.

نمایش «تیزتک» در مرکز تئاتر کانون به روی صحنه می‌رود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این نمایش از سوی جانبازان اعصاب و روان بیمارستان روان‌پزشکی نیایش تولید شده و ماندانا عبقری نویسنده و علیرضا دهقانی کارگردان و تسهیل‌گر آن هستند.

در خلاصه داستان نمایش «تیزتک» آمده است: «یارتا؛ فرزند شهید خلبان با خرچنگی کوچک و صخره‌ای کنار دریا دوست است.

تیزتک جنگنده‌ای است که خلبانش با خروج اضطراری از آن بیرون پریده و خودش در سقوطی معجزه‌وار سالم مانده و حامل دو موشک عمل نکرده است. او در پناه صخره‌ای پنهان شده تا گروه جست‌وجو به سراغش بیاید.

یارتا که هواپیماهای جنگی را مسئول شهیدشدن پدرش می‌داند ناگهان با تیزتک روبرو می‌شود. او در جریان این آشنایی مفاهیم رسالت، ایثار و از خودگذشتگی را درک می‌کند و متوجه می‌شود پدرش در چه راهی به شهادت رسیده است. او در اقدامی عجیب وقتی از بی‌سیم جنگنده، خبر حمله دشمن را می‌شنود همراه تیزتک در ادامه راه پدرش به میدان مبارزه می‌رود و صخره و خرچنگ می‌مانند تا دیگر فرزندان شهدا را از غم دلتنگی برهانند و امید را در دل آنان زنده نگه دارند.

سیامک کوچکی، اصغر توکلی، الله‌یار خسروی، محسن شاهی صداپیشگی و محمدحسین صادقی، سیدابوالحسن موسوی، حسین امیریان و محمود گلی عروسک‌گردانی این نمایش را برعهده دارند.

همچنین سایر عوامل این نمایش عبارتند از: دستیار کارگردان: سیامک کوچکی، طراحی و ساخت عروسک: غزال بهرامی و دکور: علیرضا حسین‌پور.

نمایش «تیزتک» از ۱۷ تا ۲۰ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۰ به‌صورت رایگان در سالن گلستان مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در بوستان لاله به روی صحنه می‌رود و تماشای آن برای عموم آزاد است.

نمایش «تیزتک» در مرکز تئاتر کانون به روی صحنه می‌رود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.